ارتودنسی الاینر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 23 اسفند 1400
بازدید : 164
نویسنده : mozhgan

از روش های محبوب و مورد علاقه ارتودنسی می توان به ارتودنسی الاینر اشاره کرد. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی ارتودنتیست همراه باشید.

ارتودنسی الاینر

 الاینرها مدرن ترین روش ارتودنسی است که با کمک آنها می توان بهم ریختگی دندان ها را کاملاً اصلاح نمود. بعبارتی الاینر یک روش مدرن ارتودنسی است و چون مزایای بسیار زیادی دارد، با استقبال زیادی روبرو شده است. الاینرها پلاک های پلاستیکی شفافی هستند که نیازی به براکت و سیم ندارند و همانند روش های دیگر ارتودنسی، ناهنجاری های دندان و بعضی از ناهنجاری های فک را درمان می کنند. الاینرها با نرم افزارهای سه بعدی طراحی و تحلیل می شوند. یکی از ویژگی های الاینرها قابلیت خارج ساختن آن ها از دهان است و بیمار می تواند مطابق دستور متخصص در زمان های خاصی آن ها را از دهان خارج نماید. در هنگام ساخت الاینرها، تقریبا 60-50 الاینر با دقت زیاد ساخته می شود که هر یک از آن ها برای دوره خاصی تهیه شده است. هر دو هفته یکبار متخصص یک دست الاینر جدید به بیمار می دهد تا از آن استفاده کند. طول دوره درمان الاینر با ارتودنسی ثابت تقریبا مشابه است و این درمان یک الی سه سال طول می کشد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان چیست ؟

مزایای الاینر

یکی از مزایای الاینر نامرئی بودن آن است. کسانی که تمایل ندارند سیم و براکت بر روی دندان هایشان باشد، در طول درمان زیبایی دندان ها برایشان مهم است. استفاده از الاینر برای آنها بسیار خوشایند است. از دیگر مزایای الاینر این است که می توان آن را در شرایط خاص مثل مراسم ها، جلسات و .. از دهان بیرون آورد. طراحی دیجیتالی آن نیز یکی دیگر از مزیت هاست.

بیشتربخوانید... ارتودنسی طرح دار

معایب الاینر

زمانی نتیجه ارتودنسی الاینر موفق خواهد بود که بیمار در استفاده از الاینرها، نهایت همکاری را داشته باشند. جای تأسف است که برخی از افراد در استفاده از الاینر کاهلی کرده و مدت زمان استفاده از آن را کامل انجام نمی دهند و اغلب اوقات الاینر را از دهان خود خارج می کنند. این کار موجب می شود که طول دوره درمان افزایش یافته و نتیجه درستی گرفته نشود. الاینرها جایگزینی راحت و شفاف برای بریس هاس سنتی است که مورد علاقه افراد زیادی است. در هنگام درمان الاینرها با الاینرهای جدید جایگزین می شوند که تا حدی با آن تفاوت دارد. استفاده از آن الاینرها، سب جابجایی تدریجی آن ها می شود.

منبع: ارتوبلاگ

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com